Monday, June 8, 2009

kisah sedey ku di pagi buta~


mlm td aku br smpai dr jb turun kt pudu bout 2.45am.. then bpk aku lak lmbt n br nk kuar umh.. aduh mne nk ku tuju pg2 buta ni?? ngn bgalaskan 3beg lak tu.. mntk2 jgn la ade pncopet yg minat kt aku.. aku doa2 mntk pnjgkn umur.. my feeling time tu tuhan je yg tau.. ramai org tp sumenye xbley dprcayai..tu la bahana kota kl.. penuh ngn misteri.. oh ye bebalik pd story aku td.. aku g lepak kt dpn trafic lite junction kt tmpt bus slalu kuar tu.. then cm bese la cm2 gelagat ade kt kl pg2 buta ni.. mls aku nk mention korg pun tau kn.. ku berani kan jua kaki melangkah tuk cr tmpt duduk.. tetibe aku nmpk sorg makcik yg cm tgh mnunggu mangse je.. aku pun duduk je la sbb tmpt len sume da penuh.. ni yg suspen sket ni.. bile mkcik ni tegur aku, "baik2 nak kl ni byk org jahat.." aku pun ckp la, bkn byk la tp ramai.. tp aku ckp dlm ati je la.. hoohoho.. then aku iye kan aje.. tgn aku pun terus peluk sume 3 beg tu.. takut nye pasal kn? he3.. pastu ngn muke xmalu nye die crite la ape yg tjadi kt die pg td.. die kate die kne ragut ngn mamat india.. abes sume brg2 die kne rmpas.. tp aku tgk ade beg sandang kt bahu die.. btol ke x ni?? ragu2 pun ade.. aku pun mls nk lyn tp da die yg beria2 ckp ngn aku.. aku xmo la die sumpah aku mcm2 lak.. bile2 lg die ckp cmni, "da la peragut tu tunjuk pisau kt mkcik.." aku pun mula cuak n aku pun terus layan die.. hahaha.. takut lak ade pisau kt dlm beg die tu.. pastu bile die tnye aku trn dr mne.. aku ckp la jhr.. die pun tkejut.. "eh same la ngn mkcik..dr pg td igt nk jln2 je kt sni.. xsangke lak kne ragut.. da buat repot polis da.. skrg nk mkn pun xde wit ape tah lg nk blk.." aku pun cair ngn muke sposen die tu.. adoyai da mula da babak sedey die.. aku pun suh die naik teksi g melaka, umh sedara die.. bley la claim kt sne.. tp aku lom abes ckp die kate "jgn..teksi bahaye dek.." da tau lg mau g jln2 kt sni sape suh? ape la mkcik ni.. aku ngomel dlm ati.. bpk aku pun lom smpi ni.. jgn2 mkcik ni kaki pau kut.. pastu die nk pnjm wit aku 30.. klu ade pun aku xkan bg la.. senang2 je mntk wit org cmtu.. tp aku cian gak bile die crite psl kes ragut tu.. pas tu aku raba2 kocek suar aku, ade lak 10 sape nth.. sbb suar adek aku kan.. so aku niat kalu die org baik2, aku halalkan je la kire sedekah.. tp kalu kaki pau aku sumpah die xkan selamat smpi bile2.. doa org teraniaya tu jgn memain.. pastu die pun bla ngn laki die.. nk g mkn katenye.. then ade lak sorg mamat kt sblh mkcik td dtg kt aku.. die tnye psl mkcik tu.. "cian kt dwg kn.. dwg kne ragut kn??" aku pun iye kan je la.. xnk pisang berbuah 2x.. aku da la tgh sengkek ni.. hhahahha.. pastu die tnye lg, "dwg crite ape kt awk??" aku pun ckp la.. "same la kne ragut.." pndek je jwpn aku.. die ckp lg, "dwg dr kuantan kn? sy bg 30 td kt dwg.." hah???? jeng3.. aku tnye die blk.. "wat? kuantan?? bkn la wak..dwg kate dwg dr jhr.. awk slh dgr kut.." kitrg pun tdiam sketika.. tkesima ngn tkejut sbnrnye.. aku pndg muke die ngn muka sebal.. die pndg muke aku ngn muke kecewa.. sbb wit 30 die da mlayang kt mkcik tu.. klu btol kne ragut xpe gak die kate.. hehe aku xde la rs frust sgt sbb wit aku xluak pun.. seb baik aku jmpe wit yg nth dr mne tu.. tp rs geram jugak la sbb jmpe org cmtu.. senang2 je aku kne tipu.. die kate die kesian sbb dwg org tua je kalu x, sempat lg kalu nk kejar n mntk blk 30 tu.. aku pun terpikir, nape la ade anak yg sggup tgk mak bpk die jd pgemis penipu cmtu?? kul 3 bpk aku sampai n terus blk umh.. tu la kesah sedeh aku di pg buta.. xsangke tipah tetipu =(

P/s : wats da moral of da story?

--
BAIZURA

No comments:

Post a Comment

Sticky NOTE

http://www.emocutez.com
to all my followers & my silentz reader also..
click HERE for my wedding invitation..

Daisypath Anniversary tickers